RSS " />
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شبهای بی سحر

 

 

اُدعوا رَبَّکُم تَضَرُّعاً وَ خَُفیهً اِنَّه لا یُحِبُّ المُعتَدین55

 وَ لا تُفسِدوا فِی الاَرضِ بَعدَ اِصلاحِها وَادعواهُ

خَوفاً و طَمَعاً اِنّ رَحمَتَ اللهِ قَریبٌ مِنَ المُحسِنین56

پروردگار خود را از روی تضرع ودر پنهانی بخوانید(و از تجاوز دست برداریدکه) او متجاوزن را دوست نمی دارد.(آیه 55 سوره ی مبارکه اعراف)

و در زمین پس از اصلاح آن فساد نکنید و او را با بیم و امید بخوانید. (بیم از مسئولیتها و و امید به رحمتش.و نیکی کنید) زیرا رحمت خدا به نیکوکاران نزدیک است.(آیه 56 سوره ی مبارکه اعراف)

بدون شک ارتباط با خدا و دعا و راز و نیاز با معبود،نقش مهمی در سازندگی فرد و اجتماع دارد.خداوند در این آیات دستور میدهد او را بدین صورت بخوانیم:

نخست با توجه کامل و تضرع و زاری به  طوری که نامها و صفات الهی در قلب و جان منعکس گردد.دوم در نهان و بدون سروصدا وبا دلی پاک و از صمیم قلب.

حتما این داستان را شنیدین که:

روزی حضرت موسی(ع)مردی را دید که دست به دعا برداشته و با تضرع حاجتی از خدا می خواهد..موسی (ع)گفت:"اگر حاجت او به دست من بود آن را بر می آوردم."خداوند به او وحی فرستاد :"من به او از تو مهربانترم. او مرا میخواند در حالیکه گوسفندی دارد و دلش پیش اوست.من دعای بنده ای که دلش پیش غیر من است اجابت نمیکنم."موسی(ع) به آن مرد تذکر داد و وقتی وی از صمیم دل به خدا توجه کرد حاجتش بر آورده شد.

دوستان عزیز بیاین تو این ماه رمضونی خدا را اونجور که خودش خواسته و دستور داده بخونیم.انشاالله که حاجات هممون برآورده به خیر شه.

 


نوشته شده در جمعه 88 شهریور 6ساعت 1:55 عصر توسط الف| نظرات شما ()|

کد آهنگ